Hastanın İyileşme Süreci
Hasta Görevlisi Olmak
Hasta iletişim görevlisi,firmanın amaçlarına yönelik, tüm gereksinimleri karşılayarak üzerine düşen görevi yerine getirmektedir. Hasta sorumlusu , görevli olduğu bölümde bulunan kişilere bakım uygulayan, onların rahatlığı ve huzuru için işleyişi idare eden elemanlardır. Yakınları tarafından zamansızlık veya farklı sebeplerden ötürü gerektiği gibi bakılamayan hastalar için hasta bakıcı günümüzde zorunluluk haline geldi. Eskiden çok fazla eğitime gereksinim duyulmadan yapılan bu meslek şuanda yüksekokul veya çeşitli kurslar alınarak eğitimlerle destekleniyor. Hasta bakıcı olacak kişinin panik yapmadan tüm işleri göğüsleyecek kişilikte olması gerekir, böylece her türlü durumda sakinliğiyle çözüm üretmesi kolaylaşacaktır. Fakat bazen durumu çok ağır seyreden hasta bakımı gerekebilir. Bunun için olması gereken özellik ise merhamet duygusudur.
İş İçin Hazırlık
– Bireysel olarak hazır olmak
– İşiyle ilgili tedbirleri almak
– Hastayı tanımak
– Kullanacağı araç gereçleri tedarik etmek ve dezenfekte şekliyle hazır bulundurmak
– Kullancağı malzemeleri temin ederek depolanmasını sağlamak
– Odalar ile ilgili klima , yatak , tv gibi cihazların düzenli çalışması için kontrolünü sağlamak
– Hastanede sorumlu olduğu bölgelerin steril oması için çalışmak
– Hasta ile ilgili bölümlerin tüm eksikliklerini gidermek
Gün içinde yapılacaklar
-Acil gelen hastalar için ilgili birimlere yönlendirme ve laboratuvar ile işbirliği içinde işlemler için yardımcı olmak
– Hastaneden ayrılan hastalar için gerekli işlemlerin yapılmasına yardımcı olmak
– Yatan hasta işlemlerini yapmak
-Hemşirenin sağ kolu olmak
-Sayısını not alarak Hastanede bulunan kirli çamaşırları çamaşırhane sorumlusuna temiz çamaşırları da dolaplara istif etmektir.
-Hastane için olmazsa olma olan hijyen kurallarına dikkat etmek. Hastalara verilecek ilaçların hastane içi nakillerine yardımcı olmak ilgili depoya yerleştirmek.
-Hastanenin günlük temizliğinden ve kullanılan cihazların çalışıp çalışmadığından emin olmak, bozulan araç gereçlerin bildirimini sağlamak.
-Hayatını kaybeden hastaları takip dosyalarıyla birlikte morg bölümüne teslim etmek.
-Yardıma ihtiyacı olan hastalar için hemşire sorumluluğunda
-Vardiya değişimlerinde gerekli olan tüm bilgilerin diğer hasta bakıcı ile görüşülerek aktarımını sağlamak hastanenin işleyişi, hastaların ise sıkıntı çekmemesi için önlem olacaktır. Ufak bir bilgi eksikliği büyük problemlere neden olabilir.
-Yürüyemeyecek durumda olan hastalara tekerlikli sandalye, yakını olmayanlara tahlil takibi gibi konularda yardımcı olunur.
-Özetle tüm hastalarımızın yaşantılarına iyi koşullarda devamını sağlayan sorumlulardır.
Bir önceki yazımız olan Bir Kere Kaybedersiniz Ya da Hep Kazanırsınız… başlıklı makalemizde hasta bakıcı, hasta bakıcı bulma ve hasta bakıcı işe alma hakkında bilgiler verilmektedir.